QUOTE(Barg @ 20/06/2021, 1:15)
Na ile jest to wiarygodne to nie wiem. Nie szukałem a artykule nie ma linka do źródła
Dzięki za link. Problem w tym, że po szybkim góglaniu nie widzę nic nowego. Owszem, były takie plany, ale o ile mi wiadomo, na razie jest zatwierdzony znacznie prostszy program wraz z jakimś "a potem się zobaczy".
Kol. kirisse:
CODE
A oni chcieli opchnąć w leasingu tak jak kiedyś proponowali różne zbierane tu i ówdzie trupy (a nawet chyba były pomysły by im oddawać swoje czołgi to oni je "doprowadzą do a7" i oddadzą właścicielowi w leasing...)doprowadzone do standardu a7 czy naprawdę produkować nowe od podstaw? O ile pamiętam to w tym proponowanym leasingu wychodziły jakieś kosmiczne sumy w ciągu 20 lat.
Masz rację, że byłą oferta na bodaj 400 Leopardów 2A4 wraz z modernizacją do A7. Na szybko:
klik. Problem w tym, że tylu używanych Leo wtedy nie było... To, co oferowano Brytyjczykom w 2020, to byłby nowe wozy. Węgierskie Leopardy to będą pierwsze całkowicie nowe Leo od bodaj hiszpańskich albo greckich (nie chce mi się sprawdzać, których dostawę zakończono później), bo katarskie ponoć całkowicie nowe nie były. Także część niemieckich (przynajmniej 18) dostanie nowe podwozia - będą to wozy z Trophy HV. Nam również oferowane są nowe podwozia pod wzt, odpowiednio FFG WiSENT 2 i Rheinmetall ARV 3.
CODE
Ale Brytyjczycy rzeczywiście mają fantazję. Będą upgradeować 140 czołgów po 7,5 mln dolarów sztuka przez 10 lat. Znając tego typu pomysły wyjdzie po 15 mln za jednego.
Sądząc po tym, jak im idzie Ajax, jest to wielce prawdopodobne. Ktoś ponadto wskazywał, że Challenger 3 tak bardzo wisi na Niemcach, że jak tylko Nadrenia stwierdzi, że im się nie chce tego ciągnąć, to temat czołgów w Anglii padnie całkiem. Zostanie im albo zakup Abramsów, albo Leopardów w zasadzie.